Nya projekt!

Var i garnaffären idag och köpte lite nya garner:) Så fort jag kom hem satte jag igång och började på två nya projekt. Hittade två jättefina mohair garner (topp mohair) som jag var tvungen att köpa trots att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra av dem... Har länge funderat på att göra en vit halsduk, dels att ha till vintern och dels att ha till ett bröllop jag ska på till hösten. En vit liten schal över klänningen kan man väl ha fast det är ett bröllop?! Hittade ett mönster som är hur enkelt som helst att sticka och det är med stickor 10 så man ser resultat väldigt snabbt.




Projekt nr 2 blir en schal/halsduk av något slag. Köpte ett ljust lila/grått garn av topp mohair och ett lite mörkare lila med en guldtråd i, stickar med båda samtidigt så det blir lite effekt.




Jag håller dessutom på att sticka vantar till min bruna mössa som jag gjorde för ett tag sen. Tycker dock att de blev lite smala... Men jag orkar inte göra om den:)

:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0