Sushi:)

Testade att göra sushi igår! Jag ÄLSKAR sushi!!! Köper alltid på Fuji sushi nere vid Maria kyrkan eller på Stattena. Deras sushi är grym! Har provat att göra egen förr och det blev rätt gott. De bitar jag tycker bäst om är de med omelett. Det är ingen vanlig omelett, utan mer sötaktig. Testade att göra själv, men kan ju erkänna att den inte ens är i närheten av den man köper:) Gjorde rullar och sen risbollar med lax, tonfisk, avocado, omelett och gurka. När jag sen tittade på bitarna med gurka höll jag på att skratta ihjäl mig! Snacka om att de ser fattiga ut, haha!

Nästa gång: mindre och mer kompakta risbollar, mer japansk soya, mer wasabi! Köper ni någonsin ett sånt kit så måste ni ha extra soya och wasabi, det man fick till räckte till typ två bitar!









Kommentarer
Postat av: Annie

Ser gott ut!! Får man joina nästa gång?

2011-01-23 @ 22:29:51
Postat av: Malena

Gott gott!! Bjuder in migsjälv till nästa gång =)

2011-01-24 @ 16:57:10
Postat av: Jessica

Absolut girls:) Vi får ha en sushikväll:)

2011-01-24 @ 18:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0