Sy-söndag

Som jag sagt innan har jag saknat att sy, så idag började jag sy på klänningen som jag köpte mönster till på Stoff och Stil. Klippte till tyget för någon dag sen och idag började jag sy. Fick sprätta några gånger då jag inte gillade hur den blev över bysten. Har låtit det varia öppet eftersom jag inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra. Tänkte fundera och sy det sist. Dessutom blev den förliten över magen... UPS!!! Får göra en patentlösning i ryggen! Kan även hända att jag får göra något slags kors eller något i ryggen. Som det är nu trillar axelbanden ner, men jag väntar tills den är färdig, det kan hända att det rättar till sig. Det blev förresten inte det tyget jag visade innan som jag sydde klänningen i. Hittade ett turkost tyg i mina gömmor som jag valde istället:)

Mönsterklippning:


Framsida:


Baksida:


Har redan en massa nya sy-projekt i huvudet! I helgen tog jag fram alla mina sy, stick och virk saker... Halledá med skit man har liggandes!!! Men nu ska jag ta tag i det. Har bland annat en pläd av mormorsrutor som jag börjat på. Det skulle bli en stor pläd, men tar 100 år att virka så många mormorsrutor, så det får bli en liten bebis-pläd istället, haha! Mitt problem är att jag börjar på så många olika saker, gör lite på allt, men inget blir färdigt... Nu ska jag skärpa mig och endast jobba med två projekt åt gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0