Blocking av sjal

Har testat att blocka min sjal. Har aldrig gjort det förut, men sjalen var helt ihopa krympt så jag var tvungen att försöka få den jämn på något sätt. Det är väldigt enkelt, man blöter sjalen och sträcker ut den och nålar fast den med nålar. När den sedan torkar krymper den förhoppningsvis inte ihop igen. Enda kruxet är att man måste ha en ganska stor yta att nåla upp sjalen på... Har läst olika tips, men kände att jag inte hade lust att köpa tex ett stort skumgummipussel för att spänna upp EN sjal, EN gång... Slängde bort täcken och kuddar från sängen, la på två stora filtar och blockade på sängen. Hoppas bara sjalen torkar innan jag ska lägga mig ikväll!!!

Sjalen innan den är blockad.



Sjalen blockad (uppspänd) på sängen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0