Göra lampa av snöre

Aj, min rygg säger jag bara... 600 meter pappersband på en jättemega ballong är inget man skojar bort! Undras vad sjukgymnasten Annie säger om min arbetsställning haha:)

Fick ju för mig igår att göra en lampa... Idag var jag rastlös så jag åkte ut på Väla och köpte in det som behövdes. Tapetklister, pappersband, en JÄTTEballong och lampsladd med en stor lampa. Ballongen köpte jag dock i en ballongbutik som ligger på Eneborg. Har kört förbi några gånger och tänkt: "Vem sjutton öppnar en affär med bara ballonger?" men idag var den bra att ha. De hade en ballong som blev så stor som 90 centimeter i diameter, men när jag blåst upp den till 60 cm kände jag att det räckte. Jag hängde upp ballongen i taket först för att se att storleken var ok.


 



När jag hade rätt storlek så satte jag ballongen på en vas och satte igång. Första rullen med 200 meter då la jag ner snöret i tapetklistret, men det blev en massa knutor när jag sedan drog upp det genom handen. Så jag tog en näve med tapetklister och drog snöret genom handen. Det gick jättebra!






Efter 2 rullar med snöre så kände jag att det började göra ont i ryggen, så jag hängde upp ballongen på en krok i taket och snurra på ballongen medan jag höll i snöret. 600 meter snöre till en 60 ballong blev lagom.





Nu hänger ballongen i köket och det är bara att vänta tills klistret har torkat. Bör ta 2 dagar tror jag. Sen, ut med ballongen och förhoppningsvis trillar skiten inte ihop haha:)


Kommentarer
Postat av: Annie

Shit vad snygg!!!!!!!!! Du är så duktig :) Men den dära ryggen får vi nog ta hand om!

2010-06-19 @ 20:57:08
Postat av: Malena

riktigt fiffigt!!! du e så duktig

2010-06-19 @ 21:00:14
URL: http://malenarosenberg.blogspot.com
Postat av: Lotta(vindrucken)

Jag vet vem som öppnar en ballongbutik.

OM/NÄR jag nånsin får barn, ge mig för fan inte en ballong!



Snygg lampa.. när du e klar så kan du göra en till mig! Inte? Taskigt...

:)

2010-06-20 @ 19:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0