Mössor

Jag har verkligen inte legat på latsidan trots att det varit sommar. Jag har stickat MÖSSOR i förbannelse, haha:) Man måste vara om sig och kring sig:)



Detta är ett drops mönster. Tog mig ett tag att hitta ett bra garn då jag ville ha ett turkost, ja jag gillar turkos:) Lite färg när det är som mörkast skadar ju aldrig. 


 

Även detta ett drops mönster. Hade ett lila garn hemma Himalaya mercan som jag egentligen hade plannerat till något annat, men det var för tjockt för den saken (torgvantar) och de blev kanonstora, haha! Det har dock en jättefin lila färg så jag bestämde mig för att sticka denna mössan. Garnet och färgen blev perfekt!




Denna mössan har jag inget mönster på... Jag ville ha en mössa med STORA flätor på, men hittade inget bra mönster, så jag börja sticka och det blev denna. Fick dock repa upp ganska många gånger innan jag fick rätt på storleken osv. Palla räkna varv, maskor och grejor innan man börjar:) Det är bättre att testa sig fram. Stickade i Järbos Molly garn. Blev jättenöjd faktiskt!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0