Borta bra, men hemma bäst :)

Jaha, då var man hemma igen... Lite snopet att det gick så fort, hann ju knappt reagera haha:) Idag har jag tvättat och plockat undan mina saker jag släpade med mig hem. Från Marocko MÅSTE man ju bara ta med sig en lykta, det blev dock två. Har absolut ingen aning om var jag ska göra av dem, men jag kunde inte åka hem utan dem. De var så himla fina! Hade helst velat köpa en STOR lykta, men lite svårt att ta med sig hem. Köpte två färgglada sommar skor, några schalar och lite annat smått. Fanns hur mycket som helst att shoppa, men vi hade fullspäckat schema och hann knappt få någon egentid. Lite synd, men kanske tur i oturen, jag hade väl inte kommit hem med väskan annars:)

Största upplevelsen var Djemaa El-Fna, marknaden i Marrakech. Jösses vilket ställe! Det var en STOR marknad som gick i trånga gränder och gator. Vi gick där i flera timmar, men hann inte se hälften. På kvällen förvandlades ett stort torg ett... Ja, jag vet inte hur jag ska förklara... Ett virrvarr av folk, restaurangvagnar, bilar, hästar... Det var helt galet! Folk slog på trummor, spelade gitarr, dansade, spådde, sålde sköldpaddor, det var CRAZY helt enkelt, men så jäkla häftigt! Jag har sett mer än marknader och gjort mer än att shoppa. Tittat på ungefär femtioelva moskeer, trettioelva medinor och ätit en massa märklig mat. Nu ska jag smälta allt jag varit med om och titta på mina foto:)



Marknaden i Marrakech.





No comments...


Kommentarer
Postat av: Malena

Vad härligt!! Massa saker du sett o häftiga upplevelser!! =) Kan inte vänta på att höra allt om det *kram

2009-10-28 @ 20:16:14
URL: http://malena.rosenberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0