Sykurs

I måndags började min sykurs! Det var sååååå skoj!!! Kursen varade i 3 timmar, men tiden gick så fort att jag knappt hann göra något, tur det är 4 gånger till!!! Har jobbat lite hemma och klippt ut mönstret till klänningen jag vill göra. Det har dock visat sig att tyget förmodligen inte räcker. Köpte tyget till en annan klänning, men den modellen vill jag inte göra längre, så tänkte använda tyget till den axelbandslösa klänning jag tittat på ett tag. När jag klippt ut mönstret märkte jag att det inte räcker. Jag har dock en tanke att ändra nederdelen och då borde tyget räcka... Får klura på det lite till!
 
I alla fall så var jag på Stoff och Stil i veckan och hittade lite tyger. Jag har lånat hem några Burda tidningar från bibblan och i en av dem hittade jag en jättefin sommarklänning som jag fastnade för. Köpte ett vitt tyg med broderade blommor och detta kommer bli mitt nya projekt på sykursen. Har klippt ut mönstret och nålat fast det på tyget. Imorgon hoppas jag kunna börja sy på den!!! 
 
 
 
I en av Burda tidningarna så hittade jag mönster till en pälsväst. Har funderat länge på att försöka sy en pälsväst, men har inte hittat något mönster jag fastnat för. Nu när jag hittade detta mönster åkte jag direkt ut på Panduro där jag sedan länge spanat på ett pälstyg. När jag kom dit började jag dock tveka... Var det verkligen denna "pälsen" jag ville ha??? Gick runt lite och började även fundera på hur jag ska knäppa västen? Inte snyggt med knappar... Kom på att jag hittat någon slags skärpknäppning på Stoff och Stil som hade passat bra tror jag. 
 
Bild från Stoff och Stil
 
Tillslut bestämde jag mig för att gå och köpa "pälsen". Tror det kommer bli riktigt snyggt!!!
 
 
 
Tyget jag ratade till mitt syprojekt kommer förmodligen bli en klänning så småningom. Antingen så ändrar jag nederdelen till den axelbandslösa klänningen, eller så hittar jag ett annat mönster. Gillar tyget så mycket att jag måste göra något av det. En jättefin blå färg:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0