Utmaning

Jag har börjat på en ny... SJAL:) Jag har dock bestämt mig för att prova att sticka med pärlor! Det kommer nog bli jättefint, men det kommer ta ÅR att bli färdig, haha. Jag stickar en sjal från ravelry som heter "Aeolian shawl", så fin! Var på panduro igår för att kolla pärlor. Jag har dock ingen som helst koll på pärlor och jag hittade en person som stickat samma sjal i samma garn (malabrigo lace) med pärlor. Hon hade använt sig av pärlor av size 6. Trodde då att det var 6 mm pärlor, när jag såg dem på panduro var de kanonstora och kostade massor, jag skulle ha över 2000 st! Det hade blivit jättedyrt!!! När jag kom hem och tittade runt lite förstod jag att storlek 6 är inte samma som 6 mm, utan storlek 6 är 4 mm. Åkte ut igen och hittade helt transparanta och transparanta med silverlinje, 500 stycken för 45 kronor. Köpte båda två:) Hemma testa jag lite och bestämde mig för de transparanta med silverlinje. Har bara stickat några varv, men det var rätt omständigt att sätta på pärlorna, tar ganska lång tid... Det kommer dock bli fint, förhoppningsvis:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0