Skördefest:)

Idag skördade jag mina fikon:) Jag hade ingen aning om hur de skulle mogna, men visste att de skulle bli brun/lila för att ätas. Jag visste dock inte att de inte mognade förrän bladen trillat av. De har varit gröna hela tiden och jag tänkte att det är kanske prydnadsfikon som inte blir brun/lila. Paul sa att jag skulle plocka alla och torka dem och att de blev brun/lila då... Som tur var lät jag dem hänga kvar och NU har de rätt färg. Plockade 3 stycken idag och har ätit en, riktigt god var den!!! Sa spara en till Paul och en till mamma:)



Kommentarer
Postat av: Malena

Ser jätte gott ut! Funderar på om jag kanske skulle kunna ha ett sånt träd på min balkong =)

2011-10-29 @ 14:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0