Strumpor

Har börjat på ett par nya strumpor... Fattar egentligen inte varför jag gör strumpor då jag sällan använder ragggsockar! Jag hade i alla fall ett nysta i min korg och tänkte att lika bra att använda sk*ten, haha:) Testade att göra en annan uppläggning som jag berättat om innan. Den är perfekt då man kan fortsätta sticka på andra hållet om man har garn över. Brukar ju alltid bli så att man får lite garn över, synd att slänga så då kan man ju sticka längre skaft om det visar sig att där är garn över när man stickat färdigt foten. Annars ligger det bara en massa små stumpar i garnkorgen som man aldrig använder och jag är för snål att slänga, kan va bra att ha!

Idag ska jag gå på stickkurs i engelska sticktermer så jag kan sticka den fina boleron jag visade i tidigare inlägg:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0